Διαδικτυακή συνέντευξη με το ιδρυτικό μέλος του ΣΕΖΕ Γιώργο Βενιό!

Διανύοντας τον μήνα που εδώ στο Beeroskopio αφιερώσαμε αποκλειστικά στην σπιτική μπύρα, θελήσαμε να αφουγκραστούμε τις απόψεις ενός έμπειρου homebrewer κάνοντας ένα είδος συνέντευξης εξ αποστάσεως μίας και η τεχνολογία μας βοηθάει. Ρωτήσαμε λοιπόν τον Γιώργο Βενιό  ο οποίος ασχολείται με την σπιτική μπύρα εδώ και πολλά χρόνια, μπάρμαν στο επάγγελμα αλλά και ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου Ερασιτεχνών Ζυθοποιών Ελλάδος, όπου διατηρεί το δικό του ''μικρό'' σπιτικό ζυθοποιείο και μοιράζεται μαζί μας στις γνώσεις του μέσω του δικού του site ''BeerOπεριπέτειες και άλλα''. Ας δούμε λοιπόν τι μας απάντησε...

BeeroskopioΠες μας εν ολίγοις πιο η σχέση σου με την μπύρα γενικότερα? ποιο στυλ προτιμάς και γιατί την ξεχωρίζεις απο τα υπόλοιπα ποτά?
Γιώργος: Η μπύρα ήταν πάντα το αγαπημένο μου ποτό. Ήταν το πρώτο ποτό με το οποίο μέθυσα…στην ηλικία των 8 αν θυμάμαι καλά. Μεγάλωσα πίνοντας μπύρα, σαν φοιτητής, ξεκίναγα την έξοδο της βραδιάς με μια απλή μπυρίτσα…αργότερα μετά τη δουλειά σχεδόν καθημερινά πηγαίναμε για μια μπύρα με τους συναδέλφους, σχεδόν κάθε βράδυ. Ήταν σε καθημερινή βάση στο «διαιτολόγιο» της ημέρας. Πάντα υπάρχει μπύρα στο ψυγείο. Είτε του εμπορίου, είτε homebrew, τώρα πια. Το αγαπημένο μου στυλ είναι οι American pale ale. Θεωρώ ότι είναι ένα στυλ για όλες τις εποχές, τουλάχιστον για τα δικά μου γούστα, είναι πολύ αρωματικές, και με την πικράδα που πρέπει.

BeeroskopioΤι σημαίνει για σένα η σπιτική μπύρα και η ενασχόληση με το homebrewing?
Γιώργος: Για μένα το homebrewing είναι ένα χόμπι. Η μπύρα είναι ο «καρπός», το αποτέλεσμα, το οποίο είναι και το ζητούμενο. Αυτό όμως που μου αρέσει περισσότερο σε όλη τη διαδικασία της ζυθοποίησης είναι η ίδια η διαδικασία της παρασκευής. Τις ώρες που αφιερώνω για να παρασκευάσω μια παρτίδα μπύρας, ηρεμώ. Ξεχνάω τα προβλήματα και τις έννοιες του γύρω κόσμου και αφοσιώνομαι σ’ αυτό που κάνω. Τα αρώματα της βύνης και των λυκίσκων είναι τόσο ωραία που χαλαρώνω. Η ζυθοποίηση για μένα είναι μέσο χαλάρωσης και αποτοξίνωσης.

BeeroskopioΠεριέγραψέ μας την προσμονή και τις αντιδράσεις πριν την δοκιμή αλλά και μετά απο το πρώτο σου beerkit?
Γιώργος: Όταν ξεκίνησα, όπως όλοι οι νέοι-επίδοξοι ερασιτέχνες ζυθοποιοί είχα μεγάλη χαρά και ανυπομονησία για την πρώτη μου μπύρα. Φυσικά ξεκίνησα κι εγώ με μια εύκολη μπύρα, μια weiss. Αφού λοιπόν τελείωσα και το στάδιο της εμφιάλωσης, έπρεπε να περιμένω να ωριμάσει. Αυτό ήταν και το πιο δύσκολο. Η αναμονή. Φυσικά και δοκίμασα ένα μπουκάλι την πρώτη κιόλας βδομάδα. Δεν κρατήθηκα. Το αποτέλεσμα με ενθουσίασε. Την ίδια τακτική ακολουθώ ακόμα και τώρα. Δοκιμάζω 1 μπουκάλι στην 1η βδομάδα, 1 στην Τρίτη και μετά το μήνα ανοίγω κανονικά και πίνω. Θεωρώ ότι μ αυτόν τον τρόπο μπορείς να δεις την πορεία της μπύρας σου, να καταλάβεις τις διαφορές και να εξοικειωθείς γευστικά με το κάθε είδος που φτιάχνεις, ή με την εκάστοτε παρτίδα. Το αποτέλεσμα είναι πάντα πολύ καλό και πάντα καλύτερο απ την προηγούμενη φορά. Αυτή είναι η ανταμοιβή του ζυθοποιού.

BeeroskopioΠοια η γνώμη των οικείων σου (φίλοι, συγγενείς) για τις παρασκευές σου? τους καλείς σε brewday η ''δουλεύεις'' μόνος?
Γιώργος: Λόγω δουλειάς, συνήθως τα ρεπό μου είναι καθημερινές. Οπότε οι περισσότεροι δουλεύουν και δε μπορούν να παρευρίσκονται την ώρα της παρασκευής. Στις περιπτώσεις που έχω κάποιο Σαββατοκύριακο ελεύθερο όλο και κάποιος φίλος έρχεται σπίτι και βοηθάει. Σ αυτές τις περιπτώσεις φυσικά δε λείπουν βέβαια κα τα απαραίτητα ψητά λουκάνικα και σπιτικές μπύρες. Όσο για τις κριτικές που αποσπάω…κατά 99% είναι πολύ καλές και από τους μυημένους αλλά και από τους μη μυημένους.


Beeroskopio: Πόσο καιρό (και λίτρα χαχα) χρειάζεται κάποιος για να μεταπηδήση απο την μια μέθοδο στην πιο προχωρημένη?
Γιώργος: Αυτό εξαρτάται από το πόσες παρτίδες φτιάχνει ο καθένας, από το πόσα χρήματα μπορεί να διαθέσει για εξοπλισμό, από το πώς θέλει να τα διαθέσει (λίγα λίγα ή μια κι έξω), γενικά είναι λίγο υποκειμενικό το θέμα αυτό. Εγώ ας πούμε στο 2μηνο είχα πάρει 50άρα κατσαρόλα και γκαζιέρα και ήμουν σχεδόν έτοιμος ακόμα και για all grain (BIAB). Άλλος φίλος, λόγω έλλειψης χώρου, ζυθοποιεί με εκχυλίσματα στην κουζίνα του σπιτιού του σε 10ρα κατσαρόλα και οι μπύρες του είναι πολύ καλές. Δεν έχει να κάνει ούτε με τα λίτρα ούτε με το χρόνο ούτε με κάτι άλλο. Είναι καθαρά υποκειμενικό το πόσο σύντομα θα μεταπηδήσει κάποιος από τα beer kits σε extracts ή σε all grain.

Beeroskopio: Πιστεύεις ότι ο Σύλλογος ερασιτεχνών ζυθοποιών Ελλάδος ''ξύπνησε'' το homebrewing στην χώρα μας? Αν όχι τι λείπει κατά την γνώμη σου?
Γιώργος: Το homebrewing υπήρχε στην Ελλάδα πολύ πριν την ίδρυση του συλλόγου. Ο πιο παλιός homebrewer που γνωρίζω, ζυθοποιεί απ τα μέσα της δεκαετίας του ’90. Τα άτομα που αποφάσισαν να δημιουργήσουν το σύλλογο, ανάμεσα τους και εγώ, είναι παιδιά που ασχολιόντουσαν με το χόμπι αρκετά χρόνια πριν. Ο νεοσυσταθείς σύλλογος θα βοηθήσει στην εξάπλωση και γνωστοποίηση της οικιακής ζυθοποίησης στην Ελλάδα. Ήδη έχουν γίνει κάποιες δράσεις και στο μέλλον θα γίνουν ακόμα περισσότερες που πιστεύουμε ότι θα φέρουν πιο κοντά τον κόσμο και θα εξαπλωθεί ακόμα πιο πολύ το όμορφο αυτό χόμπι.

Beeroskopio: Έχεις συμμετάσχει σε κάποιο διαγωνισμό? Ετοίμασες κάτι για τον επερχόμενο της Septem?
Γιώργος: Οι διαγωνισμοί σαν event δε με τράβηξαν ποτέ. Αν και barman στο επάγγελμα, έχω πάρει μέρος σε ελάχιστους καΙ με καλές διακρίσεις μάλιστα. Θεωρώ ότι δε χρειάζεται να επιδείξω κάτι. Την τέχνη μου την κρίνουν οι πελάτες μου και το επαγγελματικό μου περιβάλλον. Διαγωνίζομαι κάθε μέρα πίσω απ τη μπάρα. Μου είναι αρκετό. Κάπως έτσι το βλέπω και με το homebrewing. Είναι ένα πολύ ωραίο χόμπι το οποίο μου προσφέρει μεγάλη ευχαρίστηση. Τα καλά λόγια των φίλων-συνζυθοποιών και του οικείου περιβάλλοντος μου είναι υπέρ αρκετά. Αυτά είναι και η ανταμοιβή μου. Αν κάποια στιγμή στο μέλλον πάρω κι εγώ μέρος σε κάποιο διαγωνισμό θα είναι μόνο και μόνο για τη χαρά της ζυθοποίησης και της καλής παρέας. Αν έχει κι όλας και λουκάνικα ….ε τότε θα ναι ο καλύτερος.

Μερικές -απο τις πολλές- ετικέτες του Γιώργου Βενιού
Axact

Παναγιώτης Στεφανιδάκης

Λάτρης της ποιοτικής μπύρας, διαδίδω το πάθος μου μέσω του Beeroskopio! Super User στο Untappd, homebrewer, δοκιμάζω συνεχώς νέες μπύρες να διευρύνω την γευστική μου παλέτα! Θα χαρώ να επικοινωνήσω μέσo social media ή στο stef82gr@hotmail.com σε οποιαδήποτε απορία σχετικά με τον κόσμο του ζύθου.

Post A Comment:

0 comments:

Αφήστε μας το σχολιο σας!